Ta strona używa mechanizmu ciasteczek.

Administratorem danych osobowych jest Bank Spółdzielczy w Golubiu-Dobrzyniu, ul Rynek 34, 87-400 Golub-Dobrzyń.

Ustawienia zgód

Pliki ciastek (z ang. cookies) niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną

Niezbędne pliki ciastek (z ang. cookies) umożliwiają korzystanie z podstawowych funkcji strony internetowej - bez nich nie byłoby możliwe prawidłowe korzystanie z niniejszej strony internetowej.

wyświetl wykaz wykorzystywanych ciasteczek

Wykaz wykorzystywanych ciastek
Nazwa ciastka Dostawca / domena Okres przechowywania Opis ciastka
_nsid serwer hostingowy / bieżąca domena 1 dzień Ciastko generowane przez mechanizm CMS na potrzeby obsługi mechanizmu zabezpieczania przed wywołaniami strony przez np. boty rozsyłające spam.
_cp serwer hostingowy / bieżąca domena 365 dni Ciastko zapisywane przez mechanizm CMS na potrzeby obsługi wyrażanych zgód przez użytkownika.
PHPSESSID serwer hostingowy / bieżąca domena sesja Ciastko generowane przez aplikacje oparte na języku PHP (identyfikator ogólnego przeznaczenia używany do obsługi zmiennych sesji użytkownika). Zwykle wartość to liczba generowana losowo, sposób jej użycia może być specyficzny dla witryny, ale dobrym przykładem jest utrzymywanie statusu zalogowanego użytkownika między stronami.
fontsize serwer hostingowy / bieżąca domena 30 dni Ciastko generowane przez mechanizm CMS na potrzeby obsługi wielkości wyświetlanej czcionki.
jezyk_www serwer hostingowy / bieżąca domena sesja Ciastko generowane przez mechanizm CMS na potrzeby obsługi wersji językowej strony.
licznikX serwer hostingowy / bieżąca domena sesja Ciastko generowane przez mechanizm CMS na potrzeby obsługi podstawowych statystyk odwiedzin strony (zapis X przyjmuje postać liczby).
licznik[X] serwer hostingowy / bieżąca domena 15 minut Ciastko generowane przez mechanizm CMS na potrzeby obsługi podstawowych statystyk odwiedzin strony (zapis X przyjmuje postać liczby).
wersja_gui serwer hostingowy / bieżąca domena sesja Ciastko generowane przez mechanizm CMS na potrzeby obsługi wybranej wizualizacji strony.
bnr[X] serwer hostingowy / bieżąca domena od 1 minuty Ciastko generowane przez mechanizm CMS na potrzeby obsługi wyświetlania banerów z ustawionym czasem karencji (zapis X przyjmuje postać liczby).
Dzisiaj: 06.07.2025, Imieniny: Dominiki, Łucji, Teresy
Bank Spółdzielczy w Golubiu-Dobrzyniu
Strona Główna
Aktualności
Oferta
Klienci indywidualni
Rachunki Depozyty Kredyty Karty płatnicze
Przedsiębiorcy
Rachunki Depozyty Kredyty Karty płatnicze
Rolnicy
Rachunki Depozyty Kredyty Karty płatnicze
Zlecenia zagraniczne Oprocentowanie, prowizje, opłaty
Rachunki i depozyty Prowizje i opłaty
Bankowość elektroniczna
Informacje ogólne Szybkie przelewy PayByNet Formularz zastrzeżenia środków dostępu do bankowości internetowej Zasady bezpieczeństwa Logowanie Profil Zaufany i Moje ID Aplikacja mobilna Pomoc
O Nas
BFG
Kontakt
Bankomaty
PSD2
Do pobrania
Działalność społeczna i kulturalna
>> Strona główna Aktualności
-
Deklaracja dostępności
2025.06.28
więcej
-
Zebrania Grup Członkowskich maj 2025 r.
2025.05.14

...

więcej

Aktualności

Dbaj o bezpieczeństwo i nie daj się oszustom!

 

Poznaj najważniejsze zasady bezpieczeństwa:

Bezpieczna bankowość internetowa:

  • Nie loguj się do bankowości internetowej z linku w mailu lub SMS-ie, ani przez link z wyszukiwarki.
  • Nigdzie nie podawaj nikomu swoich danych, danych karty oraz loginów i haseł.
  • Sprawdzaj adresy stron www, na których się logujesz, oraz ważność ich certyfikatów.
  • Twórz bezpieczne hasła – skomplikowane i unikatowe. Nie zapisuj ich na kartkach ani w komputerze.
  • Do bankowości loguj się tylko na swoich urządzeniach, przez bezpieczną sieć.
  • Wyloguj się po każdej sesji.

Bezpieczny komputer i telefon

  • Regularnie  aktualizuj  oprogramowanie  (system,  aplikacje, przeglądarkę, programy antywirusowe).
  • Używaj  zapory  sieciowej  (firewall)  i  systematycznie  skanuj komputer programem antywirusowym/antymalware.
  • Nie podłączaj pendrive’a i telefonu do swojego komputera, jeśli nie masz pewności co do ich bezpieczeństwa.
  • Pobieraj aplikację mobilną banku i jej aktualizacje wyłącznie z autoryzowanych sklepów: Google Play i App Store.
  • Zabezpieczaj urządzenia hasłem, wzorem, odciskiem palca lub Face ID.
  • W razie utraty karty lub telefonu z aktywną aplikacją – od razu je  zablokuj.  Kartę  możesz  zablokować  przez  bankowość internetową lub mobilną, a aplikację przez bankowość internetową lub infolinię banku.

Bezpieczne kontakty w sieci:

  • Zastanawia Cię wiadomość o dziwnym zamówieniu lub zaległej płatności? Zanim zrobisz to, do czego Cię namawia, skontaktuj się z biurem obsługi klienta firmy, która ją wysłała.
  • Nie otwieraj załączników w niespodziewanych mailach, jeśli nie wiesz co może w nich być.
  • Nie klikaj w linki i nie pobieraj żadnych aplikacji, jeśli nie znasz nadawcy wiadomości.
  • Dokładnie czytaj powiadomienia o transakcjach, w tym SMS-y – jeśli coś się nie zgadza, nie zatwierdzaj operacji.
  • Jeżeli dzwoni do Ciebie przedstawiciel banku, ale nie masz pewności, że nim jest – zerwij połączenie. Potem samodzielnie zadzwoń na infolinię.
  • Nie przekazuj kodu BLIK nikomu, nawet znajomemu.
  • Czytaj opinie o sklepach internetowych.
  • Nie podawaj PIN-u do karty podczas zakupów w internecie.
  • Do potwierdzenia transakcji kartą w internecie nigdy nie jest wymagane podanie PIN-u.

 

Nie daj się oszustom! Poznaj metody, z których najczęściej korzystają:

Phishing - co to jest?

To metoda oszustwa, która polega na wysyłaniu e-maili lub SMS-ów z załącznikami czy linkami do fałszywych stron internetowych. Wiadomości mają nakłonić Cię do kliknięcia w link albo otwarcia załącznika. Następnie masz przekazać swoje poufne dane, np. numer PESEL, numer dowodu, adres, login i hasło do bankowości internetowej czy numer karty płatniczej. Oszuści mogą podszywać się pod pewne osoby lub firmy.

Czego najczęściej dotyczą fałszywe wiadomości?

Niewielkiej kwoty, którą masz dopłacić do przesyłki bonów, kuponów oraz innych darmowych „nagród”, które możesz zdobyć podejrzanych logowań na Twoim koncie problemów z Twoim kontem lub płatnością niekompletnych danych, które musisz potwierdzić niezapłaconej faktury, którą masz opłacić.

Jak się chronić?

Zanim klikniesz w link lub pobierzesz jakiś plik, upewnij się, że pochodzą one z zaufanych źródeł. Filtruj spam i zainwestuj w oprogramowanie anty­wirusowe, najlepiej z modułem antyphishingowym. Czytaj powiadomienia push z aplikacji bankowych i na bieżąco kontroluj przelewy na swoim koncie.

Vishing - co to jest?

To metoda oszustwa, która polega na podszywaniu się pod pracowników banków i innych zaufanych instytucji, np. policjantów. Oszuści chcą w ten sposób zdobyć Twoje poufne dane (np. login i hasło do bankowości internetowej) lub nakłonić Cię do określonych czynności (np. zainstalowania aplikacji do zdalnej obsługi urządzenia).

Spoofing - co to jest?

To metoda oszustwa, która polega na podszywaniu się pod inne urządzenia lub innego użytkownika.

Oszuści zmieniają numer telefonu, adres e-mail czy adres IP, z których się kontaktują. Zawsze dobrze przygotowują się do rozmowy, aby była ona wiarygodna i uśpiła Twoją czujność.

Jak się chronić?

Nie podawaj loginu i hasła do bankowości internetowej oraz danych karty płatniczej (numer karty, CVV, data ważności). Dokładnie czytaj treść SMS-ów i komunikatów z aplikacji mobilnej, które dostajesz. Jeżeli jakakolwiek rozmowa wzbudza Twoje wątpliwości lub niepokój, rozłącz się. Chwilę później samodzielnie połącz się z instytucją, z której dzwonił rzekomy przedstawiciel. Koniecznie wpisz numer samodzielnie – nie oddzwaniaj na wcześniejsze połączenie.

Nie instaluj dodatkowego oprogramowania na urządzeniach, za pomocą których logujesz się do aplikacji bankowej. Nie zgadzaj się na alternatywny kontakt mailowy czy SMS-owy.

Fałszywe inwestycje

To metoda oszustwa, która polega na podszywaniu się pod maklerów i brokerów giełdowych. Proponują nowe możliwości zainwestowania Twoich środków, które np. wcześniej nie były dostępne na rynku dla każdego. Doskonale przedstawiona oferta staje się przekonująca, przez co ciężko rozpoznać kłamstwo. Co więcej, oszuści bardzo często wykorzystują wizerunki znanych osób czy frm. Dzięki temu oferta i możliwość szybkiego oraz wysokiego zarobku wydają się jeszcze bardziej wiarygodne. Oszuści stosują oprogramowanie do zdalnej obsługi urządzenia.

Jak się chronić?

Nie podawaj loginu i hasła do bankowości internetowej oraz danych karty płatniczej (numer karty, CVV, data ważności). Nie instaluj dodatkowego oprogramowania (np. AnyDesk) na urządzeniach, z których logujesz się do aplikacji bankowej. Jeśli otrzymasz przelew z obcego rachunku, który wygląda jak „zwykły” od innej osoby, nie przekazuj go dalej. Jeśli to zrobisz, weźmiesz udział w przestępstwie – praniu pieniędzy. Omijaj podejrzane inwestycje. Zawsze przemyśl wszystkie za i przeciw. Jeśli masz podejrzenie, że to oszustwo, zadzwoń na policję.

wstecz

Bankowość internetowa

  • Bankowość elektronicznalogowanie Bankowość elektroniczna
Placówki
Zobacz gdzie znajdują się oddziały naszego banku >>
Placówki
Najbliższe bezpłatne bankomaty >>
Placówki
Najbliższe bezpłatne bankomaty >>
Licznik: 96164 odwiedzin
Bank Spółdzielczy w Golubiu-Dobrzyniu, ul Rynek 34, 87-400 Golub-Dobrzyń, tel. +48 56 683 28 16, fax +48 56 683 28 15
© Copyright by Bank Spółdzielczy w Golubiu-Dobrzyniu
Ustawienia zgód
powered by netadmin 7.31