Oszczędnościowe książeczki mieszkaniowe – zmiana przepisów |
Od stycznia 2021 r. zmieniły się przepisy dotyczące udzielania premii gwarancyjnych. Zmiany dotyczą zarówno obowiązku rejestracji książeczek, jak i uprawnień do premii gwarancyjnej.
Obowiązek rejestracji książeczki mieszkaniowej
Na wniosek właściciela książeczkę mieszkaniową rejestruje Bank, który prowadzi jej obsługę. Jeśli jesteś posiadaczem książeczki w Banku Spółdzielczym w Golubiu-Dobrzyniu, zapraszamy do naszej placówki w celu złożenia odpowiedniego wniosku.
Koniecznie zabierz ze sobą książeczkę mieszkaniową!
Data rejestracja będzie mieć wpływ na termin likwidacji książeczki mieszkaniowej.
W przypadku likwidacji:
Ważne: jeżeli czynność uprawniająca do nabycia premii gwarancyjnej zostanie dokonana do 31.12.2022 r., ale sam wniosek zostanie złożony już w 2023 roku – wtedy książeczkę można zlikwidować w tym samym roku (z zachowaniem ustawowego terminu 90 dni).
Możesz otrzymać również inną premię gwarancyjną
Zgodnie z nowymi przepisami, o wypłatę premii gwarancyjnej możesz ubiegać się również w przypadku:
Dodatkowo, rozszerzone zostały czynności dotychczasowe, które w nowym brzmieniu uprawniają do premii gwarancyjnej także w przypadku:
Zapraszamy do naszych placówek!